fredag 16. mars 2012

Hår er ikke bare hår....



Hva tenker du når du ser dette bilde?
Jeg tenker...stunning, divine, flames...
Hvordan tror du hun ser ut?
Jeg tenker...et nydelig ansikt med porselens hud og veldig blå øyne.
Hvilken personlighet tror du hun har?


Hår har utrolig mye å si..... Det er rett og slett personligheten vår, og det gjør mye med oss mennesker. En bad hairday kan rett og slett ødelegge dagen for oss mennesker, eller så velger man en tur til en dyktig frisør og får en fabulous hairday. 


Rødtopp, brunette, blondine, gråhåret....Jeg har forsøkt alt utenom grå, men dessverre så begynner det å poppe ut et og annet der også. Men hva gjør vel det...jeg har farget håret siden jeg var 15 år, og kommer aldri til å slutte med det. Jeg begynte å jobbe som ryddepike i en frisørsalong. Siden fortsatte jeg som lærling og senere utdannet frisør hos Auster Salonger, hvor jeg har jobbet i mange år.
Jeg har prøvd ut mange farger. Opprinnelig er jeg brunette. På 90-tallet var det veldig populært med ekstreme farger og jeg holdt meg til intens rød eller kobberfarger. Det var veldig stas, og jeg følte meg kjempefin. Det var til min mormors store bekymring, som var oppvokst med rødt hår. Når hun vokste opp var ikke rødt hår kult. Jeg selv kunne ikke tenke meg noe finere. Jeg har også forsøkt meg som blondine, alt ifra gyllen blond til platina blond. Det var da jeg merket virkelig forskjell på hvordan andre oppfatter deg. Det er bare slik at blondiner får mye oppmerksomhet og bedre service av det mannlige kjønn. Hvorfor??? Jeg personlig tror det er fordi ei blondine ikke nødvendigvis behøver å oppfattes dummere, men mere sårbar og hjelpesløs. Er det slik at brunetter klarer seg bedre enn blondiner? 
Jeg tror ikke dette har bare med hårfargen å gjøre men også lengden på håret. Har du kort lyst hår er det tøft, har du langt lyst hår  og gjerne litt bølger i håret....ja da snakker vi.
Kort mørkt hår kan være tøft, men veldig mange menn liker langt flommende hår, av en eller annen merkelig grunn ;)  Mange damer er superfine med kortere hår, avhengig av hårtype og person.
 Jeg har snakket spesiellt om menn hittil, det er fordi det er der vi damer får sterkest reaksjon og tilbakemeldig. 
Jeg traff min mann når jeg hadde blondt hår hehe...nå har jeg rødbrunt hår ;)
Mange jenter kan ofte være veldig dømmende overfor blondiner, akkurat som om det er bedre å  ha ei brunette som venninne. Stoler man mere på brunetter? Do blonds have more fun?

Menn prater til ei brunette på en helt annen måte enn ei blondine. Hvorfor???
Er det forresten slik at damer med rødt hår er mere hissig enn andre damer?
Det tror ikke jeg hehe...





This is just for fun ;)

Have a fabulous hairday folks!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar